Who links to me?

14 juli, 2005

Massor av arbete och lite pauser


Oj,oj,oj, vad ont jag har i kroppen. I morse kändes det som om jag hade blivit överkörd av en lastbil. Igår var det arbete i kolonin hela dagen. Som tur är har G. semester och hade dessutom lånat en bautastor grästrimmer. Han slog allt ogräs och hela slänten ner mot bäcken. Jag klippte ner den stora syrenen och fläderbusken, så nu ska det väl bli lite bättre. Vissa blad var alldeles bleka eftersom den var så tät och ingen tuktat den på väldigt länge. Nu får den både luft och ljus.
Vi har också impregnerat staketstolparna och G. har slagit ner en staketstolpe i hörnet. Han körde i´väg sökert 30 gånger med gräs och kvistar ner till stora komposten och nu börjar det likna något. Denna veckan ska jag nog ha staketet uppe och då kan alla "besserwissers" hålla sig utanför och inte stå och peka och "tycka" om min koloni.
Jag har också fått lite fart på mina odlingar även om jag startade alldeles för sent. Potatisen har kommit upp och är väl 15 cm hög och sallad, kålrötter och pepparrot har också kommit upp.

Och goda nyheter - kolonikatten kommer att få ett nytt hem på måndag!!! H:s flickvän E. har bestämt sig för att adoptera den och alla är så glada över det. Jag tror inte att den hade klarat en vinter till ute. Pälsen är full av stora tovor och hon är mager och smutsig, men väldigt kelen och tillgiven. Nu får hon ett hem, kärlek, mat och värme och nu kan vi alla andas ut - men allra mest katten.

1 kommentar:

Maria sa...

Jaaaaaaaaa vad glad jag blir över att höra att vackra katten ska få ett hem! Håll oss uppdaterade om hur det går snälla

Who links to me?