Who links to me?

20 december, 2005

Frölistor


Idag var det en icke-dag igen. Det snöade och var mörkt hela dagen och jag stannade inne. Men framåt eftermiddagen piggade jag upp mig med att läsa gamla trädgårdstidningar och nya frölistor. Om bara några månader är det dags att så i lilla växthuset på fönsterbrädan och bara tanken på det gjorde mig lite gladare.
P. sms:ade och undrade om vi skulle beställa frön ihop och det ska vi. Tänk att min lilla koloni ligger där alldeles ensam och frusen nu.
Jag måste bestämma i vinter hur jag vill ha den och det är inte det lättaste. Jag vill ha mycket blommor i vitt-lila-rosa och ett litet grönsaksland. Plats till att "bara sidda" och en vattenspegel. Kanske ett litet träd.

Javisst ja. Måste surfa in på Impectas hemsida och se på frönyheterna också.
Tjingeling!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej..

Jag vill önska dig och de dina en riktigt Härlig och mysig GOD JUL och såklart ett Gott Nytt år!

Mvh Gnosan

Annela sa...

Tack snälla Gnosan. Jag önskar dig detsamma.
Många julkramar till dig.

Anonym sa...

Ja detta kallas väl positiva tankar. Frö?? NU?? Men du har rätt, det skall snart försås.
God Jul o Gott Nytt till dej och din familj åxå!

Annela sa...

Tack Rita! Jag försöker tänka positivt även om det inte alltid är så lätt mitt i allt elände. En bra teknik är förträngning. Det brukar funka ett tag.

Annela sa...

Tack Mette! Det hoppas jag också. Bilder kommer senare. Än så länge finns det bara i huvet

Lyckliga Grodan sa...

gott nytt år.. och fortsättning ohc allt det där.. vad blir det för frön... *undrar nyfiket*

Who links to me?