Who links to me?

02 september, 2006



När jag var liten läste jag ofta en bok som Lennart Hellsing har skrivit. Den heter "Krakel Spektakel och Kusin Vitamin". Krakel och hans kusin gjorde ofta sånt som inte var helt tillåtet ja, på 50-talet helt otänkbart t.ex att hänga i gardiner och gunga. Det fanns t.o.m. en sång som gick så här:

Krakel Spektakel, Kusin Vitamin

hängde och slängde i en gardin.

För hej och hå i gardinen den blå,

Krakel Spektakel, vad tänker du på?

Den kom jag att tänka på igår när jag såg Chewy (Shiva) hänga i gardinen för att nå mitt klockspel med alla de fina banden i.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att du fått liv i luckan minsann :-)

Annela sa...

Jojo. det kan du "fethaja" :))
Men jag tror att hon ska få klättra där ett tag. De är gamla och har sett sina bästa dagar. Så kan jag ju få nya!!

Who links to me?