Who links to me?

24 juli, 2006

KATTUNGESLICK

Att det bara finns nåt så mysigt som kattungeslickar på näsan.

Så här gick det till när Shiva och jag möttes.
Ja,det hela började nog med att jag länge velat ha en katt. Jag satt en kväll och tittade på Blocket och fann de sötaste kattungar som var till salu. Men den här var lite speciell. Tjejen som hade den, hade själv köpt den för några veckor sedan, men hennes gamla katt accepterade inte kattungen och hon var tvungen att göra sig av med den. Jag skrev och frågade lite om den och sedan ringde jag och pratade med henne om den. Jodå, vi kunde hämta den nästa dag.
Den bodde hemma hos hennes föäldrar nu och A. och jag åkte och hämtade henne. Tjejen sa att hon hade hört direkt att jag var den rätta kattmamman. Många hade ringt men hon gick på magkänsla och ville vänta på den som kändes rätt. Smickrande tyckte jag. Hon ville ha 100:- för den och då skickade hon med mat också. Hon sysslade mycket med att skicka pengar till förmån för fattiga barn ute i världen och hade precis som jag fadderbarn. Hon fick 200:- av mig trots hennes protester - , men jag sa att hon kunde skicka den till någon organisation. Det skulle hon göra med alla pengarna och jag lovade skicka mail och berätta hur det går.

Väl hemma visade jag Shiva matskålarna och toan och sedan satte hon igång sin utforskning av sitt nya revir. Jag tog några bilder och skickade till tjejen. Hon blev sååå glad och skrev tillbaka och tackade extra för pengarna, som skulle räcka till ris ett helt år till en familj i Kina eller Indien. Hon var lite tårögd när vi gick, men kände ändå att vi var rätta familjen för Shiva.

Där har ni historien. Hon ska mest vara innekatt, men vi har ju både balkong och till kolonin kan hon följa med när hon lärt sig gå i sele. Men allra först måste vi gå till veterinären och vaccinera och sedan försäkra det lilla livet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej! Tidigare idag skulle jag göra en liten kommentar men kom inte in , segt som ...sirap men nu gick det bättre. Vilken härlig historia , vet du vännen jag tror ni kommer bli bästisar du och Shiva! Det syns at hon har anpassat sig , linslus e hon mé ;)!
Allt det bästa och varmt lycka till med din er nya familjemedlem,min vän
Bamsekram mvh Gsan

Annela sa...

Vi ÄR redan bästisar. Hon är sååå söt. Och hon känner sig säkert trygg här för hon ligger övarallt och sover och inte på fina fleecefilten som jag ordnat. Nej, hellre då på pelargonhyllan.
Bamsekram till dig också

Anonym sa...

Here are some links that I believe will be interested

Anonym sa...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»

Who links to me?