Who links to me?

24 mars, 2006

Göteborg-Stockholm-Göteborg


I morgon 6.57 går tåget iväg med systern och mig till Trädgårdsmässan i Älvsjö. Som pelargonsamlare och koloniägare så längtar jag efter våren och jorden och kanske kan jag få både växter, inspiration och lite sticklingar med mig hem. Men det jag mest ska spana efter är en vindflöjel. Varför är alla så trista?? Tuppar och hästar i smide eller vedhuggarparet. De enda roliga jag sett någon gång var på Rhösska museets trädgårdsutställning i somras. Men jag minns ju inte vem som gjort dem. Det var en slags fåglar i träpinnar, borst och fjädrar allt i klatschiga färger.
Kanske kan jag hitta nåt som kan passa min lilla lavendelblå kolonistuga.
Rapport följer. På söndag är vi hemma igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, där skulle jag med ha varit förstår jag. Sticklingar behöver jag minsann. Det är lite tomt i mina fönster och jag måste börja om från början igen med samlandet av blommor.

Anonym sa...

Jämrans - det är ju NU! Att jag missade det, jag som skulle åka och köpa Underblomma.

Annela sa...

Nina: Jag har lämnat ett meddelande till dig på din sida

En liten tant: Jag har köpt underblomma på Tradera. Spana där!

Annela sa...

Den 28 april är det Lisebergs trädgårdsdagar och om du inte fått tag i underblomma tills dess kan jag köpa åt dig där om jag hittar det.

Who links to me?