Who links to me?

30 april, 2006


Idag var jag på Lisebergs Trädgårdsdagar för andra dagen och nu fick jag åter lite växter med mig hem. Fast att det blåste kallt och regnade så var det ändå en hel del folk där. Men alla i montrarna frös och stod och huttrade som kråkor. Vi tog lotter, men vann inget och köpte desto mer. Det lönar sig. Det jag köpt är backsippor, blåsippor, och 2 sorters primulor, pelargon, eucalyptus och 4 sorters tomater, en ny sekatör med utväxling + en skånsk flagga.


Det finns också en massa vackra utsmyckningar och otroliga floristverk. Här bredvid ser ni den vackra grönsakspelaren.

I kolonin finns det nu både vitsippor och gulsippor. Och om det inte är hällregn i morgon så ska resten av inköpen ner i jorden.

Maken är bättre men kan fortfarande inte gå på foten ordentligt och själv har jag blivit arbetslös. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta det. Jag har aldrig varit arbetslös i hela mitt liv så det är en helt ny erfarenhet. Arbetsgivaren och jag gjorde en överenskommelse att avsluta anställningen mot ett avgångsvederlag. Jag är nöjd för det kan vara början till något nytt och nu får Arbetsförmedlingen visa vad de går för vad det gäller arbetsträning, yrkesrådgivning och vad de nu kan ställa upp med. Jag är fortfarande sjukskriven så när detta kan bli aktuellt vet jag ännu inte.

Vad jag vet är att jag ska åka på kurs i "meditation, vila och avspänning" i mitten av maj och det ska bli mycket spännande - fyra dagars tystnad och vila. Det kommer att bli häftigt!!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Låter helt underbart det du ska göra i maj!Med all säkerhet leder det också vidare, nya tankar, nya satsningar - spännande!

Anonym sa...

Låter likt retreater jag varit på, vilket alltid gjort att jag känt mig "som ny" efteråt. Det är dig väl unt.

Skönt att maken är bättre!

Annela sa...

Ja, jag ser fram emot det med spänning.

Anonym sa...

En sådan kurs vore nåt för mig, minsann.

Du får rapportera utförligt från den - för jag är nyfiken på upplägget och vad du får ut av den... osv.

Annela sa...

Javisst Nina, det ska jag göra.

Anonym sa...

hej - va roligt - en ny intressant blogg! är det ok att jag länkar till dig på min blogg?
själv har jag skrivit om ...ungefär allt mellan himmel och jord, bokstavligt talat. välkommen och kolla..
Petra

Annela sa...

KLast att du får länka. Jag känner mig hedrad. Tittar in till dig också.

Anonym sa...

Tack för den värme du ger mig,i ord,inne hos mig. Lycka till med allt det gröna vännen. Växter och det sköna gröna har jag väldigt lite kunskap i men lär mig lite lite då o då .Mitt lilla mål i sommar är att plantera en honungsros under ett gammalt fruktträd, finns honungsrosor i mer än en färg? mvh G

Anonym sa...

lycka till!
låter som en jätteskön kurs :-)

Josephine (som hoppas du hoppar på nästa vända i skrivarcirkeln ;-)

Who links to me?