Who links to me?

01 april, 2006

Lurad?

Idag är det 1 april och jag har inte lurat någon och inte heller blivit lurad själv. I Göteborgs-Posten stod det att Systembolaget mitt i centrum skulle sälja alla varor till tyska priser bara idag. Detta för att folk skulle köpa mer i Sverige istället för att importera själv. Jag undrar hur många som gick på det och köade i morse i Nordstan.
Själv känner jag mig ändå lite lurad efter mötet med arbetsgivaren i veckan.. Mötet var hos min läkare, FK var där (vad skulle jag göra utan denna underbara kvinna) .
Det var ett uppslitande möte med 3 människor från arbetsgivaren - kommunen.Jag fick veta att de inte kommer att hitta någon omplacering åt mig eftersom det bara finns lediga tjänster inom vård, skola, omsorg och enstaka andra "akademiska" jobb, som dyker upp då coh då. De kommer heller inte att finna någon plats för mig att arbetsträna på när det nu kan bli aktuellt, eftersom man inte kan arbetsträna i XXX kommun annat än på lediga tjänster. Det låter väl inte klokt?
Min läkare och FK hade en lång och ganska giftig diskussion med de tre och jag blev helt bortglömd. Till slut fick jag nog och krävde storgråtande att de skulle sluta. Mötet var inte så konstruktivt mer än att jag fick besked om att XXX kommun inte kan göra mer för mig nu. Snacka om att känna sig lurad. I alla år har jag tagit hand om alla och nu när jag själv behöver det så finns det inget.

Hur som helst kommer jag att bli uppsagd och sedan får Arbetsförmedlingen och FK ta hand om mig. Ev. går det att förhandla med arbetsgivaren så att de betalar t.ex. terapi och det skulle ju vara jättebra. Men för övrigt känns det som om de bara vill bli av med mig.

Suck, när och hur ska detta sluta??

Idag gick jag förbi lilla skrädderiet, som jag skrev om förut och som var till salu. Det är fortfarande till salu!

12 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Huga vilken jobbig dag :-( Men låt inte dumma arbetsgivare knäcka dig. Det finns säkert en annan väg till jobb och ett friskare liv. Tro på det!

Anonym sa...

3 st från kommun.. *skumt* Men det verkar i alla fall som att din läkare o FK står på Din sida.. *hoppas*
Kolla med facket, fast det kanske du redan gjort, om vad som gäller. Kan det vara vettigare o säga upp sig själv o få avgångsvederlag eller något liknande.. Men klart är väl (tror jag) att om arbetsgivaren inte kan omplacera dig så tycker jag att ändå att de bör ställa upp på något sätt..

Jag förstår det är tungt o jobbigt.. men det är också början på något.. Jo, jag vet, det är lätt o stå utanför o pusha men att vara mitt i är som att vandra i gelé.. man kommer ingenstans.. Håller i alla fall alla tummar för dig o hoppas det blir bra, bättre, bästigast..

Anonym sa...

Håller tummar, skickar varma tankar!
Skrädderiet kanske blir ditt ändå!

Anonym sa...

Fy fabian, håller både tummar och tår och hoppas på att skrädderiet blir ditt!

Anonym sa...

Låter ungefär lika hemskt som vårdplaneringsmöten...

Skulle egentligen säga att jag har ett ämnet åt dig i skrivcirkeln, men jag har haft svårigheter att komma in på din blogg, därför får du det lite sent...

En massa filmtitlar for genom mitt huvud och jag fastnade för en;

"Rum med utsikt"

Annela sa...

Tack alla för trösterika ord. Jag tror inte at skrädderiet blir mitt. Just nu har luften gått ur mig och jag avvaktar. Tur att både läkare och FIK är på min sida annars vat jag inte hur...

Ämnet taget "Rum med utsikt"

Anonym sa...

Fy sjutton vad trist inställning din arbetsgivare har.

Och ett skrädderi hade nog varit kul.

Hoppas det löser sig på nåt sätt med allt! Kram

Anonym sa...

Rum med utsikt... ah, riktigt måleriskt :-) eller dramatiskt?.. spännande. Jag är skrivarsugen nu... *ler*

Anonym sa...

läste just din post *cyber-kram* det är få arbetsgivare som står på arbetarens sida idag... när de kan välja och vraka bland alla arbetslösa... men en arbetsgivare som kommunen borde väl ändå tänka annorlunda eftersom du nu istället kommer att kosta mycket mer skattemedel än om du långsamt hade kunnat komma tillbaka i arbetslivet och må bättre... kortsiktigt tänkande utan logik.

Anonym sa...

Åh, vilken behandling! Jag tänker på dig!

Hoppas på skrädderiet ändå...

Anonym sa...

Annela, håller om dig !
mvh G

Annela sa...

Tack cyberkram till alla er

Who links to me?