Who links to me?

04 maj, 2006

Sommarvärme - 20 grader






Idag exploderade Göteborg. Alla uteserveringar var "knökfuIla" med sollapande göteborgare i sommarkläder. Jag cyklade ner till stan och café Kosmos och träffade min vän och f.d kollega på stan och vi fikade på en uteservering i solskenet i nästan tre timmar. Vi har inte träffats på flera månader, men hon är en sån, som man kan träffa sällan och ändå känns det som om det vore igår. Hon hade varit i Frankrike i somras och hade köpt lavendelpåse till mig och badsalt med kaprifoldoft i Grasse, som är känt för sin parfymtillverkning. Så nu blir det kaprifolbad och lavendeldoftande underbyxor.
Sedan var jag på biblioteket och betalade 33:- i böter och lånade nya trädgårdsböcker. Mest blädderböcker med vackra bilder.
I morgon är det tandläkarbesök - huuu

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh... jag blir så avundsjuk!
På sol i Göteborg, kaprifol och lavendel doft..... Om jag blundar - då känner jag!!! :)

Anonym sa...

Lycka till hos tandläkaren , jag ska hålla dig i handen...i mina tankar* mvh G

Mette sa...

Jag gillar när man har en så´n vänskap. Man behöver inte ses ofta men man vet att vänskapen finns där.

Jag har en del sådana väninnor. De flesta faktiskt. Att vara social går upp och ner för mig. Så mina väninnor har lärt sig att jag drar mig tillbaka då och då.

Anonym sa...

Har ni så gröna träd redan? Eller är det en bild från förra året?

Det är sommar hos mig med... härliga tider, trots att björken, gräset och elaka blommor snart gör mig galen av sitt pollen. Men det är smällar man får ta.

Lyckat till hos tandläkaren... det är inte så hemskt att vara där.. det hemska kommer när man ska lätta på plånboken. Då svider det rejält. Man behöver bara gå in i deras lokaler nästan så kostar det en förmögenhet.

Anonym sa...

här oxå - alla uteserveringar var fulla med liv, vilken kontrast!! *ler brett*

Anonym sa...

Sjutton åsså - du och en till som jag kollar bloggen hos gör mig så sugen att åka till Göteborg... men för mig är det en evighet dit.

Anonym sa...

Härligt med den sortens vänskap, är själv priviligierad nog att ha ett par.

Jag hoppas verkligen att tandläkarbesöket gick bra idag!

Anonym sa...

Så gott det är med denna värme...både inne och utanför kroppen...

Annela sa...

Nina: Nej, bilden är från förra året men det kommer inte att ta många dagar innan det är så grönt. I kolonin står min forsytia i blom och det är ett träd.

Tack alla för tröst till tandläkarbesöket, men det gick utmärkt. Jag fick nämligen inget gjort. Kronan som hade gjorts passade inte så det blir ett nytt besök.

Hannele på Hisingen sa...

Visst är det mysigt i Göteborg!

Hannele på Hisingen sa...

Visst är det mysigt i Göteborg!

Who links to me?