Who links to me?

05 juni, 2005

Ogräset tar över

Idag var det äntligen tid att åka till kolonin. Men en sån chock vi fick sonen och jag när vi kom dit. Fröande maskrosor och annat gräs upp till knäna och rabarberna syntes överhuvudtaget inte. Suck!!
Han började gräva potatislandet och jag hittade häcksaxen och en lite större sekatör, men det gick inget vidare. Båda var rätt så slöa så det gick långsamt och var svettigt jobb. Grannen Stig kom med sin grästrimmer, visade H. hur man gör och sedan blev det fart på klippandet. H. tyckte att det var jättefräckt och slog gräset snabbt. En och annan perenn åkte med men jag lyckades i alla fall rädda pionerna som tittat upp.
Det finns ju massor av perenner som jag inte sett ännu eller som inte blommar ännu. Därför ska jag inte så några grönsaker i år innan jag vet vad som finns och hur jag vill ha det. Men jag har köpt 3 sticklingar av björnbärsbuskar som jag ska sätta ner och så finns det ju vinbär och fläder.
Katten syntes inte till idag men i fredags kom hon jamande och som tur var hade jag köpt kattmat på Ö&B på vägen dit. Någon sorts lyxmat med lax och hon slukade 2 burkar (ganska små, men ändå) hoppade upp i knät och somnade. Det ösregnade ute och vi (kusin Mona och jag) satt i lilla rosa huset och fikade och såg på regnet med katt i knät. Jättemysigt!!
Idag hade grannen varit där tidigt och hon hade nog redan fått lunch.
Nu blir det till att åka dit dagligen och gräva och luka och - klappa katten.

Inga kommentarer:

Who links to me?