Who links to me?

29 oktober, 2005

En härlig långlördag!!!


Idag gick jag hemifrån kl. 10 och var inte hemma förrän 16.30. Kompisen P och jag var på stan och spenderade pengar.
Vi träffades på Heden vid halv elva-tiden. Då hade jag stått där sedan 10 och sett på när J. spelade fotbollsmatch med sitt lag Qviding FIF. Det gällde kval till juniorallsvenskan och det var vinna eller försvinna. 0-0 efter slutsignalen gått gjorde att det gick till straffläggning. Johans lag förlorade med 4-5, stolpe ut. Tyvärr! That's life! Ganska blåsigt på Heden men gossarna hade kortbyxor och bara ben. Huuu!!! Efteråt gick vi in i Exercishuset på Symässan och där var det varmt och gott.
Oj, vad det fanns snygga tyger där och symaskiner och lappat till täcken. "Lapphexorna" hade en egen monter och deras saker är verkliga konstverk. Sååååååå vackra! Men alldeles för pilligt för mig med lappteknik. Vi handlade lite av varje och plötsligt tog pengarna slut! Ajaj, vi fick ställa våra påsar i en monter och vandra iväg till pengaautomaten. Vi passade också på att fika och sedan gick vi tillbaka igen och fortsatte vår shoppingtur. P. hittade fina tyger och spetsar till underkläder och jag fann linnestuvar till 50:-/m. Snyggt till infällningar och applikationer på linnekläderna jag syr.
På hemvägen var vi inne i glasaffären och P. köpte vinglas till sin sons 30-årsdag. Scdan släpade vi oss hem efter 6 timmar. Glada och upplyfta i anden. Det var tur att jag hade min cykel med att lasta på annars hade vi haft orangutangarmar bägge två.
P. är en mycket god vän - klok, rolig och empatisk. Jag är glad att vi träffades via jobbet för - är det 10 år sedan? - och att vi fortfarande är så goda vänner. Med henne kan jag prata om allt och hon med mig. Jag är så glad att hon finns.

Tygerna jag köpte var ett ceriserosa fleece och ett teddytyg i samma färg, Linnestuvar i nougatbrunt och randiga i vintervitt och nougat och ett mönstrat svart jeanstyg i stretch. Snygga va?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir glad av dina rader, härligt att höra om din dag!
Lycka till med allt kreativt skapande, ser fram emot att få ta del av resultatet!
va rädd om dig mvh G

Annela sa...

Tack för de orden!
Ikväll har jag lärt mig att trä min nya maskin och i morgon ska jag provsy alla sömmarna:))

Who links to me?