Who links to me?

22 november, 2005

Underbart härligt!!


OCH igår var det dags! Premiär och final samma dag. Och det gick strålande. Vi sjöng för 2 utsålda salonger ca 2500 personer och vi fick t.o.m. göra ett extranummer - precis som popstars. Eleverna från Operahögskolan som var solister var helt fantastiska. Somliga av dem gick första och andra året och de var helt suveräna. Vad månde bliva?! Det var ståpäls mer än en gång kan jag lova.
Men idag är jag som ett tuggat och utspottat äpple. Dödstrött, både mentalt och kroppsligt. Fast rösten klarade sig förvånansvärt bra med tanke på att vi repade 8 timmar på lördagen och sjöng i 5 timmar igår.
Men roligt var det. Jag önskar att alla fick känna på hur det är att stå mitt i en sångkör på 250 st och bara sjunga. Helt underbart härligt!!!
Nu längtar jag bara till januari tills vi ska börja nästa projekt. En vårkonsert med Lill Lindfors som gästartist.

3 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

åh vad härligt.. trots att du är trött idag.. jag förstår att du längtar till nästa vända..
värsta kicken..

Annela sa...

Ja, sant - värsta kicken!! Bättre än alla "lyckopiller" i världen.

Mona sa...

Grattis till det lyckade resultatet - och till upplevelsen! Jag försöker föreställa mig känslan, och förstår att den är överväldigande. - Vet du vad, jag har köpt ett nytt dragspel och gått med i Lomma-Bjärreds dragspelsklubb. Där är det drag!
Din kusin Mona

Who links to me?