Who links to me?

07 januari, 2006

2006


Jaha, så var det nytt år igen och dags att ta nya tag. Ihh, vad det lät hurtigt. Men är det inte det som är tanken - ett oskrivet blad och nya chanser. Själv blir jag ganska trött bara jag hör "nya tag". Det känns som stora planer och stora krav - precis vad jag inte behöver nu.

Nyår firades med GP:s fyrverkeri och för första gången var äldste sonen ute med kompisar och firade hela natten. Gissa om mamman hade svårt för att somna. (Men herregud - han är ju myndig och allt...) Ja, men....

Vi har snö ännu och enstaka minusgrader, men jag hallucinerar om våren och köper fröer på Tradera. Jag som inte vet ens hur kolonin ska se ut. Jag har försökt läsa trädgårdsdesignböcker men får nog försöka göra nån slags ritning över hur jag vill ha den. Rensa, flytta och gräva upp, lite som Mette fast utomhus.

Imorgon är det vanlig lördag och det ska bli skönt att skolan börjar på måndag. Att ha alla sönerna hemma så länge är lite väl bullrigt för en "bränd" mamma - fast de är mest gulliga.
Före jul utspann sig följande samtal:
Jag: -Jag måste skriva julkorten i morgon.
J: -Jag tycker det är mycket du måste. Det är inte bra för dig, mamma.
-Nej, men om inte jag gör det så blir det inget.
J:- Jag kan göra det!
- Kanske vi kan hjälpas åt?
J:- Men inte förrän i morgon eftermiddag, för jag har fotbollsträning.
Nästa dags eftermiddag satt vi med julmust och pepparkakor och J skrev alla adresser och jag skrev julkorten och det var verkligen mysigt.

Då känns det lite som om vi lyckats emellanåt att vara föräldrar.

2 kommentarer:

Annela sa...

Kämpa på Mette - men glöm inte att pausa med kaffe och nå´gott. Andas djupt och på det igen.

Annela sa...

Jag med. De är mina absoluta favoriter. Fast jag hoppar nog övcer A hard day´s night. Den såg jag på bio 6 gånger och den var väl inte särskilt bra ens då.

Who links to me?