Who links to me?

09 januari, 2006

Koloniabstinens

Igår räckte det inte med att läsa frökataloger. Jag måste till kolonin och se hur det såg ut där. Pia och jag tog bilen och åkte. Vi var alldeles ensamma där förutom några skator, men vi såg spår efter både fåglar och kaniner. Väl framme vid Hvilan kunde jag bara stå och titta en lång stund. Åh, vad fin den är min lilla kolonistuga i lavendelblått!!
Hänglåset hade frusit så jag fick klättra över staketet. Jag hade tagit med en stor skruvmejsel för att skruva loss keramikkrukan på grindstolpen, men allt var stenfruset så den får sitta kvar och frysa sönder om den vill. Det finns fler i affärerna.
Sedan gick jag runt och tog lite vinterbilder och såg att allt var faktiskt som jag lämnade det.
Pia har också en kolonilott en bit bort och vi diskuterade ivrigt alla projekt vi har inför nästa säsong. Vi stannade bara en timme eller så,men det var härligt och jag längtar så till våren.
Om jag bara hade hittat kortläsaren till datorn så hade jag visat er lite bilder. Får fråga maken om han har en aning - pågarna visste inget. Men rädens icke! - Bilder kommer.

1 kommentar:

Annela sa...

Jo, jag ska så perennfrön och sätta ut på balkongen och lite måste jag nog så och ha inne.
Annars kommer jag att "förgåssas"

Who links to me?