Who links to me?

13 januari, 2006

EM i skridsko




Idag bär det iväg till Lillehammer och svägerskan. Vi har laddat med julmust, knäckebröd, prästost och Classic kaffe. Sånt som man måste exportera till Norge om det ska bli bra.
I morgon börjar EM i skridsko och det går av stapeln i Vikingaskipets OS-arena i Hamar - 5 mil söder om Lillehammer. Det kommer att bli fullsatt på Vikingskipet med norrmän, holländare och några svenskar. Norrmännen är vassa nu och alla vill slipa formen tills OS i Turin börjar i februari. Ni kan inte föreställa er vrålet när alla hejar. Det är mäktigt!

Fyra svenskar deltar och vi håller alla tummar vi har för dem. Sofia Albertsson är från "vår" klubb - IK WEGA och vi ska heja särskilt på henne.

Vikingskipet är en fantastisk arena. Den ser ut som ett upp-och nervänt vikingaskepp från utsidan och kommer man på kvällen så lyser det längst ner, som om det satt småknytt under och eldade.

3 kommentarer:

Maria sa...

Åh, Hamar! Där jobbade jag på hockey VM när det gick i Norge 1999 och nu har en av mina bästa kompisar flyttat dit. Så hälsa stället från mig!
Var ska ni bo? Jag bodde på ett Rica hotell strax utanför Hamar tillsamans med en miljon hockeyspelare från Italien, Canada och Ryssland mfl...

Anonym sa...

Ha det.... i Norge!

Go tur...

Annela sa...

Pollymia: Min svägerska jobbar på Rica hotel i Lillehammer och där har vi bott några gånger.
Men den här gången bor vi hemma hos dem,. Det var fullbokat överallt av holländska supporters.

ca: Det var en mycket go tur.

Who links to me?