Who links to me?

04 augusti, 2006

EM-volontär 3


Nu börjar det bli väldigt mycket folk i Göteborg. Flera lag har kommit till stan och en hel massa tv-bolag har kört in sina OB-bussar på gården. Skolans ena byggnad i 5 våningar är täckt med byggnadsställningar och ut från dem väller det kablar i alla färger och grovlekar. Det är ett färgspel utan like. Endera dagen kommer jag ihåg att ta kameran med och då ska ni få se hur det ser ut.
Vi i mediarestaurangen märker det mest på att fler och fler europeiska språk hörs vid matborden och det är kul. Idag har jag försökt tala med två italienska tv-män, som inte kunde engelska och det var lite komplicerat för jag kan ju ingen italienska. Men på nåt vis lyckades jag ändå nå fram till dem. En stund senare kallade de mig till sig och visade att de gömt något under en servett, som de ville att jag skulle lyfta på. Under där låg en fin ros, som de vridit till av en servett!! Snacka om charmknuttar!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

italienare! *grin*
de hör till mina bästa fans - absolut :-)

Annela sa...

Ja, men du kanske talar italienska lite bättre än jag. Fast jag lär mig varje dag.

Anonym sa...

O visst är att du är väl värd den rosen..
Hoppas du får en underbar EM-vecka.. det ska i alla fall jag ha.. i soffan :-)

Annela sa...

Ja, det är häftigt med friidrott. Och ibland får vi gå in gratis och se på tävlingarna.

Who links to me?