Who links to me?

23 augusti, 2006


Igår var vi uppe sonen och jag innan fan fått tofflorna på. Fastän J var ledig så steg han upp och gjorde mig sällskap till Bilprovningen. Så gullig kan en 18-åring vara. Jag hade gjort smörgåsar och kaffe och hade mjölk på termos och sedan åkte vi.
Det regnade, men vi hade tur att den mesta trafiken gick in mot Göteborg.
Det var lätt att hitta och bilen blev godkänd. Suck! tänkte jag, det blev tredje gången gillt i alla fall. Jag kunde dock inte låta bli att skratta när besiktningsmannen sa att:- "Ja, nu måste ni komma igen för nästa kontrollbesiktning mellan september och januari 2007."
Vi var lite sena med att komma dit och därför blir det så här. Vår bil måste vara den bäst kontrollerade i hela Sverige just nu.
På hemvägen stannade vi till i Kungälv och körde in till Bräckboden vid Göteborgs kexfabrik. Där köpte vi en hel kasse full med Ballerina, Baddare, salta kex och mycket mer. vi satt på parkeringen till Bohus fästning och fikade och det smakade himmelskt!

Väl hemma sov vi lite grand och resten av dagen slappade vi, läste böcker och tidningar och klappade katten.
På kvällen blev det pannkakor med sylt och glass - och sedan fick jag magknip. Det var straffet för allt sött och gott jag petat i mig, men det var det nästan värt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om J steg upp alldeles utan att några piskor snärtade ovan huvet så har du en alldels underbar J.. o du ligger ungefär i jämnhöjd med honom!

En fika vid Bohus fästning är nog (tror jag) lite liksom likt Ballerinakakor; Gott!

Annela sa...

Ja, han är en alldeles underbar son till sin utbrända mamma. "Du och ja, mamma", säger han ibland precis som Emil i Lönneberga.

Mette sa...

Jag hade också magknip igår av för mycket sött... eller ja, mat överhuvudtaget. Sen jag fick problem med tänderna har jag inte alls ätit mycket. Bara peta´t i maten. Men plötsligt i förrgår blev jag vrålhungrig och hela fredagen och lördagen har jag ätit och ätit och så köpte jag choklad båda dagarna och pressade i mig. Fy tusan vad det gjorde ont i tanden!

"Fet igen"

Annela sa...

Men gott var det...

Who links to me?