Who links to me?

29 november, 2006

Coaching 2


Idag var jag på coaching igen och det verkar bra, men är väldigt koncentrerat och jag är alldeles slut när jag kommer hem. Idag pratade vi om "miraklet" - föreställ dig att mitt i natten kommer det en god fé och svingar sitt trollspö över dig och i morgon när du vaknar så är det en idealsituation för dig. Hur skulle det vara då?

Inte lätt att tänka sig, men jag har ju funderat ganska mycket på vad jag skulle vilja göra och berättade om min idé om ett tygcafé, där man kan fika, titta på mönster, på en uppsydd kollektion och köpa tyger. Om man inte kan sy själv så syr jag.

Coachen kom med många och svåra frågor som gör att jag verkligen måste tänka efter. Hur sannolikt är det att detta kommer att inträffa? Vad behöver du för att detta ska inträffa? Vilka krav kommer det att ställa? Vad blir det för skillnad mot förut?, för att bara ta några.

Det som jag behöver allra mest just nu är lite mer struktur på min tillvaro. Något som motiverar mig att stiga upp på morgonen och göra något meningsfullt. Jag behöver också något som håller koll och pushar så att jag verkligen gör det. Annars blir det som när man ska börja träna; det går några veckor och sedan blir det mer och mer sällan.

Nu kom vi överens om att jag ska stiga upp kl. 10 och skriva lite i bloggen varje dag. Det kan ju lätt kollas om jag verkligen gör.

Så imorgon är det Dag 1.

5 kommentarer:

Anonym sa...

klockan tio? det tycker jag är sent.... vill man vara duktig så klockan åtta, även klockan nio är ok. men tio är verkligen sent...
det kan bara rättfärdigas med att man gick och la sig klockan två istället för tolv.

nu finns det en "förklaring" på min blogg inbäddad i en story... den blev lite fantastisk milt sagt... hur ofta kopplar någon ihop boxning med Oscar Wilde?.......

Annela sa...

Ja, jag har varit duktig i hela mitt liv och det är därför jag nu är sjukskriven sedan 3 år tillbaka. Jag måste lära mig att inte vara duktig flicka hela tiden,utan måste tvärtom lära mig att säga nej, att inte ta hänsyn till alla andra människor först m.m.
När jag sitter uppe sent på nätterna är det för att det är tyst och lugnt. Jag har blivit otroligt ljud- och konfliktkänslig och måste sätta gränser. Därför måste jag skaffa mig lite struktur på min dag också, och att då långsamt vänja mig vid att gå upp vid tio istället för tolv kanske, är duktigt nog för mig till att börja med.

Men det kan säkert vara svårt att förstå, för den som inte är i samma situation som jag och alldeles för många andra.

Anonym sa...

Åh, hur får man en coach? Det vill jag med ha.

Har även jag varit hemma i tre år nu... suck... för jag var också en duktig flicka och då gick det som det gick. In i väggen.

Annela sa...

Fet här här är ett projekt som Göteborgs kommun har tillsammans med Försäkringskassan,och Arbetsförmedlingen för arbetslösa och långtidssjukskrivna. Man ansöker tillsamans med FK om att få delta och det går ut på att när det är klart så ska man veta att man orkar arbeta åtminstone 10 i veckan. Efter en inledingsperiod på 4-8 veckor så är det praktik på något ställe som man tror passar en, i 6 mån. med stöd från coachen. Du kan in och titta på den här länken:

http://www.villasoder.com/folder.pdf

Anonym sa...

förlåt
(jag gör visst bort mig hela tiden numera...)

Who links to me?