Who links to me?

24 november, 2006

Senaste projektet



Här kan ni se mitt senaste projekt! Nej, inte mannen, men väl rocken han har på sig. Det är äldste sonen som vill ha en klassisk, svart rock med röda stickningar och rött foder. Det kan bli fräckt och vi har köpt världens finaste ulltyg och som mellanfoder ska det bli shetlandsull. Den kommer att hålla honom varm hela vintern. Visst är den snygg?

Han har sett en i stan och den kostade 2500:-. Nu slapp han undan med 750:- (utan sylön förstås) och då blir den precis som han vill ha den. Endast i ett exemplar.

Nu ska jag skjutsa ner honom till stan. Han ska till Karlstad på skridskotävlingar i helgen. Säsongen har äntligen börjat!!!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Svart rock med röda stickningar och rött foder... mmmmmm, vilken godbit till rock han får.

Snyggt! Verkligen.

Anonym sa...

Jag kollade din presentation...

250 år gammal, du är mycket välbevarad för att vara så himskans gammal. Har du hittat ungdomens källa?

Nu när jag avslöjat dig så måste jag få en flaska av vattnet i ungdomens källa jag med :-)

Anonym sa...

ah, åker han såndär rundbaneskridsko? det har de dille på här... och de är mycket duktiga också! ser att du svidat om bloggen, upppiggande färg! :-)

har fortf. inte tänkt färdigt och ska be att få återkomma efter helgen med något redigt. Det är trots allt ett antal dagar kvar i November och jag är sist ut för året...(+ att jag är adm.)

Annela sa...

Nina: Oj, 250 år :} hihi. Jag skickar snarast en flaska

Josephine: Jo, just sån skridsko som hollä'ndarna är tokiga i och duktiga på. Vi hade VM här i Göteborg 2003 och då var ena långsidan alldeles orange av öldrickande holländare, men oj vad trevliga de var - och trevligare blev de när de tog både guld och brons.
Men min son är bara 19 än och har tiden för sig.

Annela sa...

Jo, Nina, rocken blir nog snygg. Jag återkommer med bilder när den är klar - med rätt man i.

Lyckliga Grodan sa...

så snyggt...
på en ung man..

i princip oemotståndligt...

frktjatlund sa...

Tjusig rock och duktig sömmerska om du lyckas med uppgiften.

Annela sa...

Ja, jag hoppas att det ska gå bra.Har du sett balklänningen jag sydde förra våren? Det finns bilder här:
Mys och pys

Annela sa...

Frk Tjatlund
Du kan också titta under "sömnad"-kategorin

frktjatlund sa...

Impad! Jag sydde till husbehov när barnen var små, men nu är jag omsydd av Svärdottern. Hon har alltid någon bröllopsklänning på gång.

Anonym sa...

Den var verkligen snygg! Du måste vara jätteduktig sömmerska som fixar ett så stort projekt. Tur för Dina barn att ha en så duktig mamma. Skridskotävlingar låter som ett ovanligt intresse, låter utomhus men det är väl inne förstås i någon hall eller så.

Annela sa...

inga: Nej, det är utomhus på den fina skrinnarhallen som vi har i Göteborg. Det är den enda i Sverige, som är under tak. Om du vill se hur det ser ut så klicka på den här länken:

http://www.vartgoteborg.se/prod/sk/vargotnu.nsf/1/kultur_o_fritid,ruddalen_redo_for_skridskovm

Anonym sa...

Oh, en sån snygg rock! Svart med röda stickningar och rött foder. Låter jätteflott. Vad roligt att han önskar sig en sådan tjusig rock och vilken en tur att han har en Mamma som kan sy en sådan.Det kan inte vara lätt och massor av tid måste det ta. Lycka till!
Kusin Ing-Marie

Who links to me?