Who links to me?

10 november, 2006

I'm back

Jaja, jag vet att det var himla längesedan som jag skrev, men jag var tvungen att göra ett litet uppehåll. Nu är jag dock tillbaka och ni ska få en kort resumé av vad som hänt mig med jag inte varit synlig i cyberrymden.

Jag har inflammation i tänderna och måste rotfylla minst två stycken och laga ännu fler. Jag har fått karies under fyllningarna och det är bara elände. Tandvärk - djävulsk sådan, hade jag i två veckor i streck. När min jättegulliga tandläkare fixat den ena så började den andra att värka. Jag levde på Panodil och ville bara försvinna. Men nu håller de sig lugna och nästa sejour blir på torsdag nästa vecka. Jag var svullen på ena sidan och såg ut som en seriefigur. Det var bara halsduken runt huvudet som fattades. Jag fick antibiotika av tandläkaren och fluortabletter och salivbefrämjande sugtabletter. Så nu lever jag på det istället :))

Katten Shiva har också ätit antibiotika, fast sån för djur. Hon var inne hos veterinären och blev kastrerad och kunde naturligtvis inte låta bli att slicka på såret, så det infekterade förstås. Men nu är både hon och jag piggare. Särskilt hon!! Hon är nu 7 månader och i fin form. Hennes favoritställe är på mitt planteringsbord ute på balkongen. Där ligger hon och spanar på skator och hundar. Att ligga i badkaret är också kul, särskilt om det droppar ur kranen.

Min sjukskrivning fortgår, men nu kanske det kan ljusna lite. Ska nämligen få vara med i ett projekt med jobbcoaching och så småningom praktik. Ska dit den 20:e och träffa min "coach".
Mer om det senare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

shit, tandvärk är inte kul alls... och sånt elände sedan med grejer UndeR fyllningarna!

Jag har stoppat in dig i listan,
lycka till!

Anonym sa...

Iiiiiihhh, va' ONT det låter! Men jätteroligt att du är här i bloggland igen!

Annela sa...

Tack det känns bra att vara tillbaka

Mette sa...

Oh vad bra att du är tillbaka!

Fy tusan! Jag trodde att jag hade det illa med mina tänder. Men det är ju rena barnleken jämfört med dina gaddar.

Who links to me?