Who links to me?

11 maj, 2005

Balklänning och soffa

Idag kom jag äntligen igång med att klippa mönstret till Emmas balklänning. Emma är min äldste sons, Henriks, flickvän och jag har fått det stora förtroendet att sy hennes balklänning till studentbalen den 25 maj. Jag borde nog ha börjat för 2 veckor sedan, men jag är nu en gång så att jag skjuter upp saker och sedan blir det en kamp mot klockan. Det är inte så fiffigt med tanke på att jag är sjukskriven för utmattningssyndrom och bör undvika all stress. Men, men...det är svårt att vara förnuftig.
Klänningen ska vara i mörk cerisefärgad thaisiden med ett korsettliv klätt med broderad sidenorganza. Kjolen ska vara rynkad vid och hon kommer att bli som en prinsessa. Jag har klippt ut korsettlivet och det var flera delar. Jag tänker sy det i lakansväv så att jag vet hur mönstret passa Emma.

Emma har också fått lägenhet och ska flytta in i början av juni. Igår var hon och Henke på Myrorna och köpte en ful, men skön liten soffa och naturligtvis fick mamman komma med bilen och forsla hem soffan. Men det gjorde jag så gärna för de är så himla gulliga båda två.



Inga kommentarer:

Who links to me?