Who links to me?

14 maj, 2005

Sydag

Skit också!!! Sverige förlorade semifinalen!! På ett snöpligt mål. De var värda en finalplats och så slutade det på det viset. Blä!!!

Lördag: Idag blev det ingen tur till kolonin. Nej, idag var jag tvungen att sy en prov på klänningslivet till balklänningen. Emma är mitt emellan 2 storlekar och jag måste prova hur mönstret passar.
Nu har jag klippt och sytt ihop alla 5 delarna till korsettlivet i grön lakansväv. Jag offrade ett gammalt lakan. Jag vill ju vara helt säker innan jag sätter saxen i det dyra tyget. Men det ser ut om Emma nu när jag tråcklat ihop det. Jag ska försöka få in en bild på mönstret.

Pelargonerna fick också nya, större krukor idag och de blev så glada att jag tyckte att det viftade lite med bladen. Men det kanske var för att de fick komma ut på balkongen??
Sönerna hade kompisar här idag och vi hade 5 barn istf 3. Men de är så mysiga att man skulle kunna ha 50 om det inte var för att det skulle lite för trångt.

Sedan gjorde maken jättegod pingstmiddag: inbakt kassler med ris och wokade grönsaker. Himla gott!!


Var hemma hos Emma och provade klänningslivet, men det måste justeras, så jag får sy ett till och prova in innan klippningen.
Ikväll är det Mark Knopfler på Scandinavium och vi ska dit!!!!!!!

Inga kommentarer:

Who links to me?