Who links to me?

17 december, 2006

Flitiga fingrar











Oj, vad vi har bakat idag, E. , A. och jag. Vi bakade både pepparkakor och lussekatter och vi lyssnade på julmusik hela tiden. Vi sjöng med i alla vi kunde och det var många. Bäst och högst gick "O helga natt" och då tog vi i så att de stora hjärtanen nästan sprack. Men roligt hade vi och varma blev vi. Pepparkakorna blev sådär - lite mjuka - jag har slarvat bort mammas gamla recept, som hette "Margaretas pepparkakor och var sådär starka som nästan Kung Oscar. Detta hette "Tant Harriets pepparkakor och var rätt så goda, men inte riktigt som Margaretas. Lussekatterna fick många olika former och jag gjorde faktiskt ett "Prästens hår", precis som mamma alltid gjorde.
De stora hjärtanen ska dekoreras med kristyr och alla barnen ska få varsitt med sitt namn på att hänga i sitt fönster.



4 kommentarer:

Mildamakter sa...

Mmmm, det där ser riktigt gott ut...minsann, jag kan nästan känna doften ända hit ;o)

Anonym sa...

Jag bugar mig i vördnad!

Linda sa...

Det ser jättemysigt ut på bilderna, precia rätt ljus för att komma i stämning.
Vår pepparkapsdeg, inköpt, ligger i kylskåpet, det blir nog inga gjorda denna sidan jul ;)

Annela sa...

Hihi, Lindalotta, det där känner jag igen. Ett år köpte vi en byggsats till ett pepparkakshus. Bäst före 2004 stod det på det och det hittade jag längst in i skafferiet igår. Men man ska bara baka när det känns roligt - annars blir det inte bra. "Lusten driver verket" sa min mormor och det stämmer faktiskt.

Mildamakter: Jag skickar lite doft här:~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~
Lars Anders: Naturligtvis känner jag igen sonettformen. Jag är ju engelskafröken och svenskafröken. Jag var bara lite snabb på tangenterna. MEN faktum kvarstår att jag gillar dina texter. Har du gett ut någon diktsamling? Om inte så skulle du fundera på det. Den skulle jag köpa.

Who links to me?