Who links to me?

01 december, 2006


Nu är jag vaken och har faktiskt varit och gjort lite fynd också. Sonen och jag var borta på Stadsmissionens second hand-affär och där hittade jag lite julpynt och en jättefin skinnjacka för 130:-. Det var inte klokt - den var jättesnygg och nu hade de halva priset på kläder. Sonen hittade en Tiger-kavaj vi kände verkligen att vi hade gjort klipp. På vägen hem köpte jag en kalender av en Faktum-försäljare och hon var iskall om händerna. Hon stod utanför Systembolaget och sålde Faktum. När jag frågade om hon inte hade någon kalender sa hon:- Nej, jag har ingen med mig, men jag kan hämta en om du vill. Det tar bara 20 minuter.
Jag väntade och hon kom tillbaka med kalendrar. Jag betalade och innan jag skulle gå så fick hon mina mockavantar. Hon kramade mig och sa: Ha en skön helg.
Jag blev tårögd. Man har det ganska eländigt om man blir så glad för ett par vantar. Men jag kan jag har ju en hel låda med vantar så det kostade mig så lite.

4 kommentarer:

Mari Lo sa...

Läser med nöje dina bloggar. Så varsamt du rör dig i världen. Känner igen mycket av det du skriver om trötthet och utbrändhet och beundrar din ork att engagera dig trots ditt läge. Förmågan att glädja sig åt ett par vantar är något värdefullt att ta tillvara!

Intressant att läsa om coaching också. Skulle jag behövt :`) ...nu är jag frisk efter nästan 4 års sjuktid... det finns hopp!

Önskar dig en go helg!
Mari Lo

www.marilo.blogg.se

Annela sa...

Hej Mari och välkommen till min blogg. Jag ska genast återgälda besöket och läsa. Det är kul med nya bekantskaper. Det är trösterikt att du säger att det finns hopp - ibland verkar edet så långt borta. Men du som varit där själv borde ju veta.
Jag hoppas att du också får en skön helg.

Anonym sa...

Din berättelse värmer mig..
små gester som (förhoppningsvis) ger någon annan en värld att tro på.. Gott!
Var rädd om Dig för Du är värdefull!

Anonym sa...

du är en bra mamma

Who links to me?