Who links to me?

06 december, 2006

Rotfyllning och coaching


Idag var jag till slut hos tandläkaren igen på rätt dag och rätt tid - tidigt i morse dock. Hon rensade rotkanalerna i en av mina inflammerade tänd eroch nu är det inte så himla mycket kvar. 2 rotfyllningar och sedan är det bara att betala och se glad ut. Det gick jättebra. Det enda som kändes var bedövningen och sedan fick hon härja fritt.
Jag har köpt mig ett par Koss hörproppar och det är det bästa jag gjort på länge. Jag har sådana konstiga öron att vanliga proppar inte sitter fast, utan trillar ut hela tiden, så fort jag rör på huvudet eller bara tänker tanken. De här är som vanliga öronproppar - formbara - och jättebra på att utestänga andra ljud. Jag hade med mig Dire Straits "Brothers in arms" och ett tag blev jag bara så trött att om hon inte hade börjat fila i tanden, så det vibrerade i huvudet, så hade jag nog somnat. Detta kan jag verkligen rekommendera. T.o.m. tandläkaren tyckte att det var perfekt - dels kunde hon koncentrera sig på arbetet och behövde inte berätta vad hon gjorde hela tiden (jag hörde ju inget) och dels var jag väldigt avslappnad och en idealpatient.
Igår var jag som sagt på coaching igen - nr 3 i introduktionsdelen. Det var en liten föreläsning, både tidsmässigt (1 timme) och deltagarmässigt (vi var 2 stycken som lyssnade) om kompetensanalys. Jag har aldrig förut hört ordet ens, men det visade sig vara ett bra verktyg när man ska söka jobb.
Man tar reda på vilka olika kompetenser man har och skriver ner dem på ett schematiskt sätt, för att sedan matcha dem mot en arbetsgivares önskningar i t.ex. en annons. Om någon är intresserad så maila mig, så ska jag försöka förklara lite bättre.
Vad som ska hända framöver med coachingen vet jag inte för detta var det sista i introduktionen. Forts. följer...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag beklagar - rotfyllningar är vidriga!

Annela sa...

Ja, fast med Dire Straits i öronen gick det lysande och jag är inte alls rädd att gå dit igen. Nästa gång kanske jag ska ta Metallica eller Mozart...Har du något bra förslag till en Beatles-, blues-, och soulälskare?

Who links to me?