Who links to me?

13 december, 2006

Kompetens och kompetens


Igår blev det inget skrivet och det berodde på att jag var borta hela dagen och när jag väl kom hem var jag fullständigt dränerad på ork.
Work shopen var bra och Roffen Engström hade intressanta infallsvinklar på det här med kompetenser och nya karriärer. Han har skrivit böcker i ämnet också om någon vill veta mer. Han sa att dagens arbetsmarknad är ungefär som arbetsmarknaden för frilansare alltid varit. Man måste marknadsföra sig själv och innan dess ta reda på om ens kompetenser som man redan har kan fungera även i en helt annan bransch.
Det var längesedan jag var tvungen att koncentrera mig i sex timmar och det märktes. Naturligtvis kom huvudvärken som på beställning idag. Men det finns ju piller.
Idag var jag också på möte med min jobb coach. Vi pratade och gjorde upp ett schema över vad och när jag ska träffa henne, göra annat m.m.
Jag behöver få struktur på mina dagar och då är det inte dumt att behöva vara på en plats vid en viss tid och utföra en viss uppgift. Till att börja med ska jag ha två timmar per dag. Det är ungefär vad jag känner att jag mäktar med - och har jag något annat inbokat så får det räcka den dan. Ett projekt per dag.Det känns som en lagom början. Jag är nämligen livrädd för att ta i för mycket och gå fram för snabbt. Det har jag provat under många år och se hur det gick. Nu får det ta den tid det tar och det säger coachen också och det känns väldigt bra. Skynda långsamt, nä inte skynda alls

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att det gav något, på work shopen. Förnuftigt verkar det vara att sträva efter struktur och att DU ger dig den tid DU behörver. Har läst en del om det "nya".... Live the Life slow... DET gillar jag!

Du är tapper som kämpar på, helt övertygad om att förr eller senare får DU lön för mödan.

Varma tankar

Annela sa...

ca: Tack för tankarna. De värmer gott.Jag tror också på att leva lite långsammare numera - tvärtemot vad jag gjort de första 50 åren av mitt liv.

Anonym sa...

http://www.aha.nu./

där har du horoskopet.

Annela sa...

Tack Nina! Intressant sida.

Who links to me?