Who links to me?

29 december, 2006

Julkatter






I julhelgen var vi kattvakt åt Shivas kompis Flisa, som bor några våningar upp i vårt hus. Flisa är 1½ år men väldigt liten till växten, mindre än Shiva, som är snart 9 månader. I början var det ett väldigt rusande och de brottades och höll på med julklappspappret så det stod härliga till. De fick varsin julrosett och de var så söta så. Hela juldagen sov de som drogade 12 timmar i sträck, men vid midnatt vaknade de till liv igen och fortsatte leken att jaga varandra. De låg som streck genom lägenheten och man fick absolut inte gosa med någon. Det fanns det inte tid till. Efter att Flisas matte kommit hem igen tror jag att Shiva saknar sin kompis. Som tur är så bor hon nära. Det är bara att ta hissen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Förtjusande små djur!
Här blev det först väldigt lugnt sedan småkatterna flyttat. Sen har mammakatten kommit på knepet att skaka lite i granen när hon inte får mat snabbt nog. Fungerar jättebra.

Roar mig med att försöka gissa mig till det geografiska läget. Äh, det ser ju ut så på många ställen! Framförallt på många ställen jag inte varit...

Annela sa...

Jag kan tala om att vi bor i Göteborg.

Anonym sa...

Jisses vilken fartfylld jul! Hur länge satt julrosetterna kvar?

Annela sa...

Rosetterna satt faktiskt kvar hela julafton - ända tills jag tog bort dem. Ingen av katterna verkade tycka illa om det.

Linda sa...

Så roligt att de fungerar så bra tillsammans. Klart att katterna ska ha kompisar :)
Så fina de är med sina julrosetter!

Anonym sa...

Ha ha, Göteborg vet jag ju, jag funderade på var i stan. Bodde ju ändå där i 16 år och hann se en del!

Who links to me?